از چاه بازسازی تکیه میرچقماق، آبی برای مردم یزد بیرون خواهد آمد؟

 

پاسخ به سوالات تاریخی و قدیمی علی آبادی در یزد فردا

 

با کدام مجوز می توان برای شبیه سازی یک تکیه، آثار ارزشمند موجود تاریخی را تخریب کرد؟

 

*مگر تخریب آثار تاریخی و ازبین بردن گذشته فرهنگی، و سپردن کارهای فرهنگی، بدست افراد غیر فرهنگی و باندی، مجوزهم می خواهد؟

 

آیا وقتی رئیس میراث فرهنگی مشاوره پروژه هم باشد می تواند هر کاری دلش خواست انجام دهد؟

 

*پس که چی؟ این دیگه پرسیدن دارد؟ رئیس، یعنی رئیس. اگر رئیسی هر کار دلش خواست بکند، نکند که رئیس نیست. در دیار سابق هرت! همیشه رئیس ها خیاط بودند، و خیاط های شهر هرت، برای مشتری، هر پارچه با هر هر رنگ و جنسی که دوست داشتند می خریدند، و با هر اندازه ای که دوست داشتند می بریدند! و با هر نخی که می خواستند، می دوختند، و هر چقدر هم که می خواستند مزد از مشتری می گرفتند؛ حالا اگر مشتری رنگ و طرح و جنس لباس دوخته شده، مورد پسندش نبود، و لباس دوخته شده تنگ یا گشادش بود، این دیگر مشکل او بود نه خیاط!

 

کجای دنیا سراغ دارید که سرنوشت یک مرکز مهم تاریخی خود را بدست یک دانشجو بدهند، و به استناد طرح دانشجویی او را رئیس میراث کنند، و او با اتکاء به قدرت اداری، طرح خود را بر شهر تحمیل کند، و جالب اینکه ازهر دو طرف هم پول بگیرد! و با احساس قدر قدرتی، مقابل خواسته های بحق مردم نیز بایستد! و در نهایت چون یک فرمانده شکست خورده، با احترام تمام به مرکز اداری میراث برود! و در مقامی بالاتر، رئیس میراث یزد را عزل و نصب کند، و اکنون که نتوانسته جلوی عزل و نصب اخیر را بگیرد، با استفاده از عنوان اداری، به دفاع از طرح غیر کارشناسی و غیر اجرائی خود بپردازد؟

 

*در یزد! مگر چشمان مبارکتان، ندیده است و  نمی بیند؟ آقای عزیز! مثل اینکه شما از قدرت و خواست و میل احزاب و باندها غافل هستید، و سال های سال در ایران و یزد نبوده اید. یکی پرسید می شود فلان کاری را انجام

داد؟ جوابش دادند نخیر! اصلا! امکان ندارد. و سوال کننده خندید و گفت، ما که کردیم و شد!

شوق دات كام

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا